Page 31 - case_study_print_230x210_combined
P. 31

Повече за учениците в проекта:                            Когато правят тестовете, учениците бързо научават
                                                                      своите резултати, а не чакат със седмици както
            26 ученици от 8Ж клас (интензивно изучаване на            преди. Откакто работят с устройствата не пропускат
            френски език) и техните учители спират да носят           да подготвят домашните си, благодарение на
            учебници и тетрадки и започват да създават сами           напомнянията в календара, които учителят настройва,
            учебното си съдържание. Учебните часове постепенно        за да ги подсети. Този начин ги ангажира да са много
            се сливат в общи проекти.                                 по-концентрирани и посветени на уроците си.


            Ето какво казват някои от учениците от 8Ж клас:           Кристиян, който спортува активно и отсъства, вече
                                                                      успява да наваксва материала и да бъде, макар и от
                                                                      разстояние, със съучениците си, като носи своето
                                                                      устройство навсякъде със себе си.
               Не само, че е полезно за нас, но сплотява класа,
               когато работим заедно – споделя Симона.                Класната г-жа Стефанова коментира, че по този начин
                                                                      учителят може да постави краткосрочна и дългосрочна

               Не се налага безкрайно да ровим в тетрадки,            цел, да планира съдържание, да го обвърже с участието
                                                                      на ученика, както и да ангажира и родителя като
               учебници, помагала, граматики, справочници…            наблюдател.
               Ученето по този метод с устройствата е много
               по-ефективно и лесно, защото когато търсим
               нещо много дълго време ние се отказваме.

                                                                         Това е начин да се вкара онзи позабравен
                                                                         възрожденски дух на съзнателното търсене на
                                                                         знания в училище, категорична е
                                                                         г-жа Стефанова.
               Лекотата, с която учениците влизат в клас е
               безспорна – леки раници и лекота в протичането
               на урока. Преносимото устройство осигурява
               неограничена творческа свобода за изява на
               учениците, освен това е удобно и издръжливо.
               Спестява от времето им и ги учи да работят в
               екип, като търсят знанията заедно с учителя и
               извън рамките на учебника.

               Особено начинът, по който се работи с тях
               предразполага класа към повече идеи и много
               повече развитие – споделя г-жа Стефанова.








            Училище в облака: внедряване на облачните технологии в град Пловдив и ролята на общинската подкрепа / Публикация на ЦТО  /  29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36