Page 31 - case_study_print_230x210_combined
P. 31
Повече за учениците в проекта: Когато правят тестовете, учениците бързо научават
своите резултати, а не чакат със седмици както
26 ученици от 8Ж клас (интензивно изучаване на преди. Откакто работят с устройствата не пропускат
френски език) и техните учители спират да носят да подготвят домашните си, благодарение на
учебници и тетрадки и започват да създават сами напомнянията в календара, които учителят настройва,
учебното си съдържание. Учебните часове постепенно за да ги подсети. Този начин ги ангажира да са много
се сливат в общи проекти. по-концентрирани и посветени на уроците си.
Ето какво казват някои от учениците от 8Ж клас: Кристиян, който спортува активно и отсъства, вече
успява да наваксва материала и да бъде, макар и от
разстояние, със съучениците си, като носи своето
устройство навсякъде със себе си.
Не само, че е полезно за нас, но сплотява класа,
когато работим заедно – споделя Симона. Класната г-жа Стефанова коментира, че по този начин
учителят може да постави краткосрочна и дългосрочна
Не се налага безкрайно да ровим в тетрадки, цел, да планира съдържание, да го обвърже с участието
на ученика, както и да ангажира и родителя като
учебници, помагала, граматики, справочници… наблюдател.
Ученето по този метод с устройствата е много
по-ефективно и лесно, защото когато търсим
нещо много дълго време ние се отказваме.
Това е начин да се вкара онзи позабравен
възрожденски дух на съзнателното търсене на
знания в училище, категорична е
г-жа Стефанова.
Лекотата, с която учениците влизат в клас е
безспорна – леки раници и лекота в протичането
на урока. Преносимото устройство осигурява
неограничена творческа свобода за изява на
учениците, освен това е удобно и издръжливо.
Спестява от времето им и ги учи да работят в
екип, като търсят знанията заедно с учителя и
извън рамките на учебника.
Особено начинът, по който се работи с тях
предразполага класа към повече идеи и много
повече развитие – споделя г-жа Стефанова.
Училище в облака: внедряване на облачните технологии в град Пловдив и ролята на общинската подкрепа / Публикация на ЦТО / 29