Page 28 - case_study_print_230x210_combined
P. 28

Моделът „Едно към едно (1:1)“


          Какво е 1:1?                                              Какво означава успешната работа с 1:1?

          1:1 (Едно към едно) е модел на организация на учебния     При модела 1:1 най-важен е учителският екип и
          процес, при който всеки ученик и учител имат свое         организацията и планирането на учебните занятия.
          електронно устройство и свързан към него персонален
          профил (акаунт). Моделът предполага използване на         Показател за работещ модел е когато учениците и
          дигиталните технологии като ресурс и платформа, а не      учителите използват устройствата си свободно и без
          като самоцел.                                             инструкция във всеки учебен час и във всяка класна
                                                                    стая (или друга среда). Електронните профили на
          За реализиране на 1:1 най-често се използват лаптопи и    учениците (име@домейн.бг) предоставят единен достъп
          таблети, постоянно свързани с интернет.                   до учебно съдържание, домашна работа, документи,
                                                                    тестове и проекти в училище и вкъщи. Проектите 1:1
          Моделът 1:1 позволява учителите и учениците да            развиват целенасочено уменията за работа в екип на
          имат достъп до цялото съдържание, което интернет          учениците и тяхната дигитална компетентност.
          предлага (или друг голям набор от съдържание). Това е
          предпоставка за значителни промени в хода на учебния      Каква е целта на модела 1:1?
          час, целите на занятието и процесите на преподаване и
          учене изобщо.                                                      –  Да развие дигиталната компетентност
                                                                             на учители и ученици и да „стъпи“ на
          Къде се прилага моделът?                                           технологиите като средство за учене и
                                                                             добиване на знания, умения и увереност във
          1:1 се прилага в десетки държави по света, като в                  всички учебни часове, предмети, проекти. По
          САЩ, Великобритания, Белгия, Холандия, Люксембург,                 този начин се развиват умения за XXI век.
          Финландия, Швеция, Дания и Норвегия моделът                        –  Учениците и учителите да се отдалечават
          е масов и доминира в публичното училищно                           от поведението на консуматори на услуги,
          образование, особено в гимназиална възраст. Моделът                които дигиталните технологии и интернет
          е нов за България, но с изграждането на Wi-Fi мрежи                представят, и да започнат да използват
          в училищата и наличието на облачни платформи                       уменията си, за да създават реални продукти
          и източници на учебно съдържание, той става по-                    и съдържание.
          достъпен.
                                                                             –  Дигиталните технологии да бъдат естествен
                                                                             и достъпен инструмент и да престанат да
                                                                             бъдат изолирана и обособена част на учебния
                                                                             процес.








          26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33