Page 27 - case_study_print_230x210_combined
P. 27
Google класна стая, добавена и Пилотен проект вече работи в България. Повече информация е
виртуална реалност в класната достъпна на vr.cct.bg
стая (AR/VR)
Чрез кратки обучения за AR/VR учителите могат
да се превърнат в компетентни „водачи“ в света на
Чрез Chromebook можете да правите неща, които с непознатото, а чрез напътствия и достъп до шаблони –
учениците да бъдат и автори, а не само консуматори на
други компютри просто не можете! съдържание.
Виртуалната (VR) и добавената реалност (AR) стават
достъпни за учениците в класната стая, чрез редица Накратко за Google „Класна стая“
приложения. Всички те работят чрез профилите
на учениците в облака, без да е необходима друга Приложението „Класна стая“ е част от G Suite за
регистрация. Google експедиции, Tour Creator и Poly образованието и дава мигновен достъп до учебни
правят AR и VR достъпни за всеки учител и ученик. материали и задачи, предназначени за класа. Самото
Някои специални модели Chromebook поддържат използване на „Класна стая“ представлява стъпка
Google AR services и възпроизвеждат съдържание в към проектно-базираното обучение, като предоставя
добавена реалност. Такъв е ACER Chromebook tab10. задания с реални крайни срокове и дава възможност
за обратна връзка в реално време – както от
преподавателя, така и от останалите ученици. За да
Учебно съдържание? Не е проблем! използват „Класна стая“, учители и ученици имат
нужда единствено от профил в домейна на училището.
Google експедиции (Google Expeditions) дава достъп Учителите могат да създават, а учениците да участват в
до над 1150 експедиции по история, наука, и изкуства неограничен брой класни стаи.
без учениците да напускат пределите на класната
стая – напълно безплатно. От своя страна добавената Google „Класна стая“ работи на български език, на
реалност позволява Chromebook да бъде устройството, всеки смартфон, компютър или таблет с достъп до
което да донесе на учениците симулация на торнадо интернет.
в класната стая, планетите от слънчевата система,
или пък пчелен кошер. По този начин учениците
се превръщат в активни ползватели на учебно
съдържание, като следващата стъпка е учениците и „Истинско приключение е да влезеш в света на
учителите заедно да достигнат до създаване на свои Google Expeditions! Затова и приложението се
проекти. Доказано е, че качествената визуализация използва ежедневно в часовете ни по природни
подпомага и значително улеснява запомнянето науки. Учениците не само се учат да участват в
и разбирането, а дигиталните технологии стават експедиции, но и водят и създават такива.“
неразривна част от учебния процес.
Надежда Деянова, учител,
СУ „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Велинград
за подробни данни вж. таблицата на стр. 21 25