Влизали ли сте в учителска стая?

Ако сте влизали, сигурно знаете, че в нея е като в кошер.

Едни работят по задачите си, други обсъждат проекти, отсъствия, уроци и какво ли още не, но съм убедена, че никога не сте чували следния диалог:

– Къде е кучето?
– Работи. В час е.

Не са много учителските стаи, в които може да чуете тези реплики, но при нас в СУ „Любен Каравелов”, град Пловдив често се обсъжда местоположението на кученцето, защото то е ценно и работата ни зависи от него.

Кученцето ни всъщност е ЗарядBox за интерактивна и мобилна класна стая, в което съхраняваме 26 таблета, с които работим в часовете по информационни технологии и компютърно моделиране. То е подвижно и има удобството да зарежда всички устройства едновременно.

Името на кученцето дойде от големите ученици, които всеки ден ме питаха какво возя в кутията и дали хапе. Правиха редица предположения, дори и след като знаеха, че в него се съхраняват устройства, и всички се забавлявахме с това.

Кученцето се утвърди като такова при най-малките ученици. Един ден имахме съвместен час с тях и класния им ръководител, за да припомним как да използваме приложенията на Google. Тогава им обясних, че в кутията има кученце, което спи и ако се събуди, ще избяга – затова трябва да сме тихички и да работим много с него.

С времето кученцето се радваше на голяма популярност, което го направи приложимо и в други учебни предмети – музика, математика, БЕЛ, природни науки, дори физическо възпитание и спорт.

Образовано е нашето кученце, а е и мотивирано да учи и работи. Вече втора година го разхождаме по коридорите на любимото училище. С него се обучаваме не само на технически компетентности, но и развиваме уменията на 21 век. Едно от най-важните сред тях е работа в екип. Затова решихме, че на кучето му е нужен съотборник – котенце – вторият ни ЗарядBox, в който съхраняваме 20 Chromebook лаптопа, с които работят големите ученици от профил „Музика с информационни технологии“ и английски език. 

Кучето и котето са едно от най-големите удобства, с които ежедневно работим. Те са не просто нашата подвижна стая, в която можем да зареждаме устройствата си едновременно, но са и добър приятел, който носи върху себе си лаптопа на учителя, учебниците му, маркерите, комплектите LEGO® Education за клуба по роботика и какво ли още не.

Послушни са нашите домашни любимци и никога не възразяват – затова ги награждаваме с возене в асансьора.

Като учител по информационни технологии смятам, че това са най-сполучливите, навременни и ефективни придобивки, с които едно училище може да награди учителите си. А децата? На тях им трябва малко вдъхновение и създават чудеса. 😉

Поздрави от кучето, котето и Божидара Илиева – ръководител направление ИКТ в СУ „Любен Каравелов”, град Пловдив.

Прочетете повече за ЗарядBox: https://cct.bg/oborudvane/zaryadbox/

Гост автор на Classroomtech – Божидара Илиева

Божидара Илиева е учител по ИТ в СУ „Любен Каравелов“ от 3 години, а от тази година и Ръководител направление ИКТ. Възпитаник на програмата “Нов път в преподаването” на “Заедно в час” и сертифициран Google обучител, ниво 2.

Работата ѝ в часовете по ИТ се базира на учене чрез преживяване, като поставя ученика в центъра на класната стая. Учениците се поставят пред реален проблем или задача и се учат на редица умения – работа в екип, комуникативност,  техническа и функционална грамотност, умения за рефлексия и емоционална интелигентност. Приоритет за нея е чрез обучението децата да развиват способи за справяне с истинските ситуации от живота.

LEAVE A REPLY