Повече от 200 директори и учители от детските градини и училища в Пловдив и областта участваха в първото издание на “Дни на иновациите в образованието”. Форумът ще се проведе в 10 града през следващите месеци и има за цел да запознае ръководителите на учебните заведения с последните новини от световното образование. Организатор на събитието е Център за творческо обучение.

Чрез помощта на професионални комуникатори, сред които журналисти, цялата терминология е направена достъпна, така че директорите да разберат какво е изкуствен интелект и как може да им помогне, какви компютри са необходими за STEM центровете, какво значи роботика и как влиза тя в стандартния час. Това каза за БТА Александър Ангелов, управител на Центъра за творческо обучение и член на Комисията по иновативни училища към МОН. Като пример за новост в образованието той посочи програмата “Умения за иновации”. Пловдив е фаворит в експерименталното й тестване и шест училища работят с нея. Тя е направена за ученици от 15-16 годишна възраст, като им помага чрез технологиите и учителите им да решат действителен проблем, който хората имат като например замърсяването на водите. В рамките на няколко учебни часа по различни предмети работят по темата, докато тя стигне едно комплексно заключение, обясни Ангелов. Могат да бъдат свързани различни предмети като математика, биология, география, чужд език и обществени науки.

Пловдив (26 март 2024) Повече от 200 директори и учители от детските градини и училища в Пловдив и областта участваха в първото издание на „Дни на иновациите в образованието“. Форумът има за цел да запознае ръководителите на учебните заведения с последните новини от световното образование и ще се проведе в 10 града през следващите месеци. Организатор на събитието е Център за творческо обучение.
Снимка: Боян Ботев/БТА (ЛФ)

Директорите са напълно свободни да въвеждат нови методи и технологии, но да станат стандарт са ограничени не от Министерството на образованието и науката, а от гъвкавостта на техните екипи, каза Ангелов. По думите му в момента “топката” е повече при директорите и тези, които бързо моделират екипите си и си сътрудничат с организации, до 5-6 години ще предефинират българското образование. Ако директорът и учителите имат сериозна цел и разбират проблема си, и проектът им за СТЕМ оборудване го решава, то той е добър, отбеляза Ангелов.

“След КОВИД имаше бум на технологиите, а сега всяко българско училище трябва да направи STEM центрове, но те невинаги са готови да предвидят бъдещето и да измислят нещата в центъра, които да работят за тях в следващите 5-10  години. Ние можем да си позволим много надълбоко да разберем модерните технологии и как те се вписват в образованието, какви умения са необходими на учителите, каква инфраструктура и устройства са нужни”, коментира Ангелов.

За детските градини форумът включваше темите “Учене чрез игра”, където се използват ресурсите на LEGO Education, адаптирани към българската учебна програма, и как детските градини да общуват по-добре с родители, без да използват социалните мрежи. Работата в екип в детските градини не е новост, посочи Ангелов. По думите му има нужда от обучение за учителите. Директорите са по-несигурни в инвестицията на средства, защото работят с бюджет и нямат видимост в бъдещето, допълни управителят на Центъра за творческо обучение.

Центърът за творческо обучение е експертна организация от 40 души, която работи в цялата страна, подкрепя образователните иновации и изследва как дигиталните технологии променят българското образование. Той е официален партньор за България на Google, Intel, LEGO Education.

Пловдив (26 март 2024) 
Снимка: Боян Ботев/БТА (ЛФ)

Текст: Ирина Шопова / БТА

Снимки: Боян Ботев / БТА

LEAVE A REPLY