Page 8 - case_study_print_230x210_combined
P. 8
Увод
Настоящото изследване има за цел да разгледа В отговор на водещия въпрос, ще акцентираме върху
няколко въпроса от първостепенно значение за следните точки:
внедряването на облачни платформи в българските
училища. Специален фокус се поставя върху 1. Какво представлява „Google G Suite
възможностите и конкурентните предимства, за образованието“ за училищната
които „Облакът“ дава на училища и общини и как се администрация и как използването
променят процесите в тези организации след успешно на платформата и инструментите
внедряване. могат да трансформират работата по
администрирането на едно училище.
Разглежда се проектът „Училище в облака“, реализиран
в община Пловдив в периода 2017 – 2019 г. и обхващащ 2. Какво участие в процеса имат учители,
всички 52 общински училища. ученици и училищната администрация
и каква е връзката с развиването на
Изследването е базирано на обобщени данни от 44 дигиталната компетентност, медийната
грамотност, умения за общуване, планиране,
общински училища в гр. Пловдив и конкретни данни от сътрудничество и подобряване на цялостното
9 от тях.
удовлетворение от преживяването в училище.
Водещ въпрос е „Как (най-добре) да бъдат 3. Каква е ролята на Община Пловдив за
интегрирани облачната платформа Google G Suite за внедряване на технологии в училищата.
образованието, устройства Chromebook и дейности
за професионалното развитие на учителите, за 4. Как използването на Chromebook устройства
да се подобрят административните дейности, трансформира учебния процес? Опитът на
компетентностите и уменията на учители и ученици и пловдивската Езикова гимназия „Иван Вазов“
образователната среда в училище?“ и внедряването на проекта „Едно към едно
(1:1)“ за 8Ж клас.
5. Какви са стъпките по внедряването и до
какви изводи можем да достигнем.
6