Този месец екипът на Google отново работи усърдно да отговори на нуждите на потребителите и е актуализирал платформата Google Workspace. Вижте новите 8 функции, отнасящи се към Google в сферата на образованието:

1. Обобщения на разговорите в Google Chat

Често се случва да превключваме между виртуални срещи, имейли и чат прозорци и да пропускаме новостите по важни теми. С обобщенията на чатовете можем лесно да сме в крак с най-новите разговори.

Тази функция ще бъде включена по подразбиране и може да бъде деактивирана чрез навигиране до настройките на разговора. Предлага се за клиенти на Education Plus, Education Standard, Teaching and Learning Upgradehttps://support.google.com/mail/answer/12918975

2. Провеждайте отделни разговори в пространствата за чат в Google с вградени нишки

В допълнение към наскоро увеличения възможни брой членове в Google Chat пространство от 400 на 8000, вече можем да отговаряме директно на всяко съобщение в нови и съществуващи пространства. Това създава отделна вградена нишка (thread), където по-малки групи от хора могат да продължат разговор по конкретна тема.

Можем да намерим и да навигираме нишките, които следваме, или където сме конкретно споменати с нов панел с нишки от дясната страна на чата. Визуални индикатори, като например значка за броя на отговорите, директни @ споменавания и когато съобщение е изтрито в нишка, ще помогнат за проследяването на най-новата дейност във всяка нишка.

3. Промяна на управлението на хранилището в администраторската конзола

През април 2022 г. Google обяви нов набор от инструменти за управление на хранилището на вашето училище. Тези инструменти дават допълнителна информация и контрол за управление на използването на хранилище от потребители, групи и цялата организация. За да се подобри допълнително, се добавят:

  • Нова роля на администратор на хранилището;
  • Възможност за прилагане на ограничения за съхранение към споделени дискове (предстои да бъде добавено);
  • Нова колона, наречена Идентификационен номер на споделен диск в Управление на споделени дискове (предстои да бъде добавено).

Супер администраторите могат да използват новата роля „Администратор на хранилището“, за да делегират достъп до инструментите за управление на хранилището, което ще позволи на тези администратори да преглеждат и управляват използването на хранилището.

През следващите месеци администраторите ще могат да прилагат политика за ограничаване на съхранението към споделени дискове в рамките на компания или организационна единица. Тази нова функционалност допълнително ще помогне на администраторите да конфигурират и управляват настройките за съхранение, които най-добре отговарят на нуждите на тяхната организация. В допълнение, администраторите ще могат да идентифицират споделен диск с помощта на ID на споделен диск.

4. Разделете клетките на таблицата в Google Документи, за да организирате по-добре информацията

Вече можете да разделяте клетките на таблицата на желания брой редове и колони в Google Документи. Например, можете да създадете клетки с подзаглавие, като разделите клетката под заглавна клетка на две колони. Тази силно желана функция има цел да подобри организирането на информация с таблици в Документи.

5. Променени менюта в Google Slides and Drawings подобряват намирането на ключови функции

Менютата в Google Slides и Google Drawings са актуализирани, за да се улесни намирането на най-често използваните функции. В това обновление ще забележите:

  • Съкратени менюта за по-добра навигация;
  • Реорганизация за по-интуитивно местоположение на функциите;
  • Забележими икони за по-бързо разпознаване.

6. Подобрете видимостта си във видео разговори в Google Meet

В зависимост от разположението на камерата, някои участници в срещата може да са по-малко видими от други. Google Meet вече може автоматично да рамкира вашето видео, преди да се присъедини към среща, за да осигури еднаква видимост за всички участници. Автоматичното рамкиране се случва само веднъж, така че няма разсейване от движение, което да отклони вниманието от съдържанието на срещата. Можете ръчно да промените рамката по всяко време от настройките.

7. Записвайте реч по време на разговори в Google Meet в Google Документ

Вече можете да транскрибирате видео среща в Google Meet в Google Документ. Текстовият файл се запазва в папката „Meet Recordings“ на организаторите в Google Диск, подобно на записите от срещи. Тази функция може да бъде достъпна само когато използвате Google Meet на настолен компютър или лаптоп. Понастоящем тази функция се поддържа само на английски език.

Преди да се присъединят към среща, присъстващите ще видят известие, което ги информира, когато текстовото записване е активно.

8. Представете Google Презентации директно в Google Meet

Много потребители на Google Meet споделят съдържание на екрана си по време на срещи и знаем, че е важно те да взаимодействат активно с аудиторията си.

Вече ще можете да контролирате слайдовете си и да се ангажирате с аудиторията си на един екран, като представяте слайдове от Meet. 

Включено в пакета на Education Standard, Enterprise Plus, Education Plus, Teaching and Learning Upgrade.

Новостите за месец септември прочетете тук. 
Следете новостите за Google Workspace всеки месец тук и на Фейсбук страницата ни.

 

LEAVE A REPLY