Новостите в Google Workspace през ноември са ориентирани към решения, които спестяват време на потребителите. Такива са проследяването на напредъка проектите ни във времето; достъпът до всички каналите за общуване от Gmail, без нужда от превключване между прозорци; и по-бързото споделяне на документи с хората, с които най-често обменяме такива. Разгледайте новите осем възможности:

1. Управлявайте проекти и задачи с нов изглед на времевата линия в Google Таблици

За да разшири силата на интелигентното платно, Google въвежда интерактивен изглед на времева линия, който ви позволява да проследявате проекти в Google Таблици. Този нов визуален слой показва информация за проекта, съхранена в Sheets, като начална и крайна дата на задачата, описание и собственик.

Изгледът на времевата линия ви позволява лесно да взаимодействате с информацията за проекта и може да ви помогне да управлявате неща като маркетингови кампании, етапи на проекта, графици, сътрудничество между екипи и други.

2. Срокът, в който да мигрирате своите класически Google Сайтове, се удължава до 30 януари 2023 г.

Удължава се предварително обявеният срок, който дава на клиентите на Google Workspace повече време за мигриране от класически Google Sites към нови Google Sites:

  1. На 30 януари 2023 г. (променено от 1 декември 2022 г.): Ще започне изключване на възможността за редактиране на всички останали класически сайтове във вашия домейн. Вашите класически сайтове ще останат видими до автоматичното преобразуване.
  2. След 30 януари 2023 г. (променено от 1 януари 2023 г.): Google ще започне автоматично да конвертира всички останали класически сайтове в чернови на новите сайтове, за да могат собствениците да ги прегледат, публикуват и да ги експортират в Google Takeout. Вашите класически сайтове ще бъдат изтрити, след като бъдат преобразувани в новите сайтове.

3. Новият потребителски интерфейс на Gmail се превръща в основен

От този месец новият потребителски интерфейс става стандартен за Gmail, без опция за връщане към “оригиналния изглед”. Новият интерфейс запазва възможността потребителите да променят своята Gmail тема и тип входяща кутия чрез бързите настройки.

Интегрираният изглед с Gmail, Chat, Spaces и Meet от лявата страна на прозореца също ще бъде стандартен за потребители, които са включили Chat. Чрез бързите настройки можете да персонализирате този нов интерфейс, за да включите най-важните за вас приложения, независимо дали това е само Gmail или комбинация от Gmail, Chat, Spaces и Meet. Така по-лесно ще сте в крак с важните неща и намалява необходимостта от превключване между различни приложения, прозорци или раздели. Тъй като чатът вече е наличен отляво, потребителите вече няма да имат опцията да го конфигурират от дясната страна на Gmail.

4. Правилата за доверие в Google Drive вече са общодостъпни

Това нововъведение дава на администраторите повече контрол над възможностите за споделяне на файлове в рамките на организацията и извън нея. Например, администраторите могат да ограничат достъпа до данни на определени организационни единици.

Активирането на тази функционалност е достъпно от администраторската конзола > Rules > Turn on Trust rules.

Достъпно за: Google Workspace Enterprise Plus, Enterprise Standard, Education Plus, Education Standard

5. Концентрирайте се или прекъснете връзката с планиран режим “Не безпокойте“ в Google Chat

Вече можете да зададете повтарящ се график, в който да не ви безпокоят известията за чат в мрежата, Android и iOS.

Това е полезно, когато искате да заглушите известията по време на обичайната си обедна почивка или да зададете автоматично статус “Не безпокойте” през уикенда, докато сте далеч от бюрото си. Тази функция ще ви позволи да се концентрирате по-добре, без да бъдете разсейвани от чата и ще ви помогне да се откъснете напълно от работа, когато е необходимо.

6. Предложенията за споделяне в Google Диск улесняват още повече сътрудничеството

От днес Google улеснява споделянето на файлове с хората, с които обикновено споделяте в Google Диск. С тази функция предложените получатели ще се появят в диалоговrs прозорец за споделяне, за да се ускори сътрудничеството във вашата организация.

Предложенията за споделяне ще бъдат включени по подразбиране и винаги ще отговарят на вашата организационна политика за споделяне. Как да ги включвате и изключвате, прочетете ТУК.

7. Нова страница с консолидирани контроли за Google Takeout

От 15 ноември администраторите могат да управляват настройките на Takeout от нова страница с консолидирани контроли, намираща се в Admin console > Account > Google Takeout > User access to Takeout for Google services. Предишното място – Admin Console > Apps > Additional Google Services > Google Takeout вече няма да е налично.

Защо това е важно: Администраторите вече могат да определят от кои услуги потребителите имат право или не да експортират данни чрез Google Takeout от едно място в администраторската конзола.

8. Преоразмеряване на обобщени таблици

Екипът на Google представя доста искана от потребителите функция, която ви позволява да преоразмерите страничния панел на редактора на таблица, когато я създавате или редактирате. Тази функционалност е особено полезна, когато имената на колоните или полетата са твърде дълги и искате да видите целия текст.

 

Новостите за месец октомври прочетете тук. 
Следете новостите за Google Workspace всеки месец тук и на Фейсбук страницата ни.

 

LEAVE A REPLY