Център за творческо обучение благодари на СУ “Черноризец Храбър” в гр. Пловдив, че споделят специално за нашия блог Classroomtech.bg своето ноу-хау, конкретни ценни съвети, насоки и дори готови учебни материали. Споделяме с Вас още една тиха дигитална революция:
“С включването на СУ “Черноризец Храбър” в програмата “Иновативни училища” на община Пловдив от 2018 година, започна трансформацията на учебния процес.
Кое налага тази промяна?
Класно-урочната система обрича учениците на пасивност и скука по време на часовете, загубва се мотивацията за учене, идва апатията към заобикалящия ги свят.
А ние искаме да сме на нивото на предизвикателствата на XXI век, на нивото на европейските стандарти за подготовка на младото поколение, за включване в обществения живот.
Стратегията за развитие на училището ясно формулира целите в нашата работа: формиране на предприемачески, езикови, социални и граждански компетентности на младите хора. В условията на осъзнато равенство, стремеж към социално сближаване и активно гражданство, креативност и критично отношение към действителността.
Какво променихме?
Благодарение на използването на инструментите на Google и изградената училищна платформа, всички учители и ученици имат свои акаунти и класни стаи по всички предмети.
Днес курсовете, които са създали учителите за своите ученици, са 24 в начален етап, 153 в прогимназиален и 100 в гимназиален или общо 277. Всички учители разполагат с персонални компютри, повечето кабинети са оборудвани с интерактивни дъски, в други има телевизионни екрани, имаме свободен достъп до wi-fi. Осигурен е необходимият софтуер. Налице са всички технически предпоставки, за организиране на нов учебен процес.
Това достатъчно ли е?
Без усилията на ръководството на училището и учителите, цялата тази техника би била само ненужен финансов разход. Усилията ни се насочиха най-напред към повишаване на квалификацията. Преминахме през сертификационните курсове на Център за творческо обучение – Пловдив. Вече имаме двама Google обучители. Двадесет и трима колеги / Google Certified Educator Level 1 и 2/ получиха знанията и уменията да работят с инструментите на Google.
Така работим – споделено удовлетворение
Заедно с новите умения и знания дойде и ентусиазмът за използването им в класната стая, желанието да предадем наученото на другите, да споделим ресурсите си, да търсим все по-ангажиращи модели за преподаване. Вече имаме самочувствие и смелост да създаваме собствени учебни ресурси:
“Одриско царство” – Урок по История и цивилизация 5. клас
“Селища ” -Урок по География и икономика за 5. клас.
Споделянето на опита, който имаме, с учителите от други училища, е истинско удоволствие:
“Урок за учители” – география и икономика
Какъв е резултатът?
Обърнатата класна стая направи часовете ни по-динамични и интересни за учениците. Ученето става цел на присъствието в класната стая, а не досадно задължение. Напредъкът идва с положените лични усилия, но и с помощта на съучениците. А, те съучениците, стават сигурния екип, който да даде подкрепа и нови идеи.
Учениците ни вече могат:
- Да работят в екип не само в клас, а навсякъде, независимо от мястото и времето.
Екипна работа - Да използват всички инструменти на G suite for Education: Google suite
- Да разработват свои проекти.
“Гръцкият театър” – проект 5. клас
“Ню Орлиънс” – проект 6. клас - Да решават електронните си тестове и да получават обратна връзка на мига.
Тестово изпитване - Повишиха дигиталната си компетентност.
Проект – “Природни зони – Азия” – 6 клас
Те са изследователите, те са търсещите допълнителни ресурси, те са създателите на своята приключенска история!
Какво предстои?
Само в началото сме! Толкова много възможности още не сме изследвали, има още какво да учим един от друг, а най-вълнуващо е – да учим от своите ученици, да бъдем заедно в приключението УЧИЛИЩЕ!!!”