Page 17 - case_study_print_230x210_combined
P. 17

Как въвеждането на G Suite за образованието


            трансформира административните процеси и

            училищния живот







            Опитът на училищата в Община Пловдив показва,             Твърденията са базирани на резултатите от целево
            че въвеждането на облачна платформа се превръща           анкетиране на 9 директори на училища, 188 учители (от
            в основа, както за създаването на нови, така и за         30 училища) и 49 учители сертифицирани по програмите
            развиване на съществуващи иновативни практики             Google Certified Educator (от 11 училища). Анкетите са
            в училищното управление, учебната дейност и               проведени в периода 1-30 септември 2019 г.
            образователната среда. Технологичното решение
            отговаря и на нуждите на учители и директори, и е         Опитът на Център за творческо обучение при
            предпоставка за „освобождаване“ на повече време           внедряването на облачни технологии започва от
            за креативна работа по учебното съдържание, а             училищната администрация. Първите пилотни
            облачната технология създава отлични условия за           проекти за паралелно внедряване (в учебната и
            екипна работа между учители и ученици, и между            административната дейност) са факт от есента на
            училищния мениджмънт и регионалното управление            2019 г.
            на образованието. Регионалното управление на
            образованието, Област Пловдив (РУО-Пловдив)               Анкетирането е извършено от GEG Plovdiv и неговите
            също използва Google G Suite за образованието             лидери. Само през 2019 г. GEG Пловдив е организатор
            от края на 2018 г.                                        на над 10 събития и практически занятия за учители,
                                                                      директори и родители, което поставя GEG в особена
                                                                      роля за устойчивостта на „Училище в облака“ във
             Училищата, чиито директори са анкетирани и данните се    времето.
             използват в проучването:
              •  Езикова гимназия „Иван Вазов“                        Следва да се запитаме каква промяна е настъпила в
              •  Основно училище „Яне Сандански“                      пловдивските училища, внедрили G Suite за училищната
              •  Средно училище „Св. Св. Кирил и Методий“             администрация. За да си отговорим на поставените
              •  Основно училище „Екзарх Антим I“                     въпроси, ще разгледаме от една страна данни от
              •  Професионална гимназия по хранителни технологии и    административните панели на съответните училища, а
                техника (ПГХТТ)                                       от друга – мненията на директори, внедрили G Suite в
              •  Средно училище „Любен Каравелов“                     своите училища.
              •  Средно училище „Братя Миладинови“
              •  Начално училище „Христо Ботев“
              •  Френска езикова гимназия „Антоан дьо Сент-Екзюпери“



            Училище в облака: внедряване на облачните технологии в град Пловдив и ролята на общинската подкрепа / Публикация на ЦТО  /  15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22