Конференция за цялостния училищен подход към преподаването и ученето
Водещи учители, образователни експерти и директори на училища от цялата страна ще се включат на 10 и 11 ноември в Пловдив в конференцията „Социално и емоционално образование, технологии и проектно базирано учене – цялостен училищен подход“. Презентатори и гости на събитието ще бъдат представители на институции и неправителствени организации от България, Малта, Гърция, Италия, Австрия и Румъния, както и представители на компаниите Google и Intel. Организатор на националната конференция за цялостния училищен подход с международно участие е Център за творческо обучение по проекта SEEVAL и с подкрепата на Община Пловдив.
“Това е конференция за цялостния училищен подход към преподаването и ученето. Тя има за задача да открои добрите практики на училища с визия, насочена към цялостното развитие на учениците, образователните иновации, личната реализация и непрекъснатото професионално развитие на педагогическите кадри” – посочват организаторите.
Защо социално-емоционалното учене е ключово?
„Свързване на информация от различни източници, приемане на нови идеи, тестването им чрез проба и грешка: възрастните използват тези умения всеки ден и всички те са креативни. Така че не е чудно, че бизнес лидерите сега определят креативността като най-желаното умение в света на труда. Милиони деца ще израснат, за да работят професии, които все още не съществуват, така че творчеството ще им помогне да се адаптират и да процъфтяват във всяко бъдеще.“, гласи част от философията LEGO® Foundation, основаваща се на социално-емоционалното учене при работата с юноши.
Творчеството и възможността за адаптация са само две от социално-емоционалните умения. Детските и юношеските години са именно тези, в които младежите са по-чувствителни към заобикалящата ги среда и имат огромна нужда от приобщаване. Успешната интеграция и емоционална регулация на едно дете се отразява пряко на професионалното и личностното му развитие и усвояването на социално емоционалните умения дава възможност на детето да просперира. А кои други т.нар „меки“ умения спадат към социално-емоционалните компетентности? Това са – самоосъзнатост; способност за контрол над емоциите; разрешаването на междуличностни конфликти; създаване и поддържане на взаимоотношения; вземането на решения спрямо личностен морален компас и други.
Няколко полезни практики за социално и емоционално учене са включването на екипни игри, с които учениците да се почувстват приобщени и да придобият увереност; отчитане на емоционалното състояние на юношите; обособяването на пространства за свободно творене и много други. Постепенното включване на практики в учебния процес може да се разгърне в цялостна трансформация на образователната организация.
Важно място в образователната трансформация имат технологиите и иновативните методи за педагогическа работа, подпомагащи непрекъснатото професионално развитие и лична реализация на кадрите. В рамките на конференцията за цялостния училищен подход ще бъдат представени най-добрите практики от България и чужбина в академичното, социално-емоционалното образование и STEM обучението.
Конференцията за цялостния училищен подход ще включва презентации и пленарни сесии. Ще се проведат и работилници и панелни дискусии, в които участниците ще могат да се докоснат до най-новите образователни практики от първо лице с помощта на експерти в областта. Част от темите в програмата са:
- местни политики в сферата на образованието;
- управленски решения за трансформация на училища;
- учене чрез игра с LEGO® Education;
- „Умения за иновации“ (Skills for Innovation) и уменията на 21 век;
- облачни платформи в учебния процес и администрацията;
- модел 1:1 (устройство за всеки ученик);
- електронно обучение и др.
Подробна програма прочетете тук: https://conferencebg.seeval-project.eu/program
„Бъдещето на образованието принадлежи на училища, в които академичните постижения са равнопоставени с креативността, емоционалното благополучие и практическите умения за живота, а технологиите подкрепят сътрудничеството и ученето. Предизвикателствата на реалния свят трябва да се пренасят в безопасното пространство на класната стая, за да дадат възможност на младите умове да ги разрешават. В училищата е нужно да се създаде чувство за принадлежност и ученето да е забавно.” – споделя още екипът на Център за творческо обучение.
Партньори в конференцията са ДИПКУ – Стара Загора, Община Пловдив, Google, Intel®, Тракийски университет Стара Загора, University of Malta, National Center for Policies and Evaluation in Education, Romania и много други.
Регистрирайте се за конференцията тук: https://conferencebg.seeval-project.eu/registration
За лекторите
В конференцията за цялостния училищен подход ще се включат над 20 лектори – директори и представители на училища, международни гости и други образователни експерти, сред които:
✓ Наталия Митева – Мениджър Образователни програми, Google
✓ Ива Бонева – Изпълнителен директор, Сдружение за споделено учене ЕЛА
✓ Антоанета Хинева – Главен експерт “училища”, община Варна
Всички лектори разгледайте тук: https://conferencebg.seeval-project.eu/Lecturers
За SEEVAL
Проектът SEEVAL (Социално и емоционално образование за приобщаващи училища и изграждане на ценности) има за цел да подготви обучителен курс и протоколи за действие за цялостен училищен подход в прилагането на социалното и емоционалното образование (СЕО). Образователните практики за социално и емоционално обучение ще бъдат събирани и споделяни за по-нататъшно използване като свободно достъпни образователни ресурси. Дейностите по проекта са фокусирани върху учениците в средното училище и в началото на гимназиалното образование (на 10-16 години) и подпомага развитието на уменията на учениците за самоуправление, самоосъзнаване, социална информираност, отговорно решение, създаване на взаимоотношения и ценности. Проектът SEEVAL се изпълнява със съдействието на Европейската Комисия по програма Еразъм + и продължителността му е три години – декември 2019 г. – ноември 2022 г.