Споделяме с Вас най-интересните въпроси и коментари от формите за обратна връзка от поредицата семинари Инструменти за привлекателно образование (София 12 декември 2015 г.):

 

Kоментар: “Твърде много лични истории и определено времето не стигна!”

Александър: На мен ми е трудно да повярвам за нещо, което ми е далечно, ако лична история няма. За нас личният опит е най-ценното нещо от това, което споделяме и понякога дори сме ревностни да го запазим. Опитали сме се тезите, които поставяме да обвържем с личен пример, а този личен пример да обвържем с думи ясни, понятни и по възможност не много дълги. Очевидно, че някои моменти това е било твърде дълго, но за нас емоцията е важна. Това, което ще направим следващия път е да бъдем още по-стриктни в програмата, но не съм сигурен, че личните истории ще бъдат по-малко. Благодарим за коментара!

Отговори на тези въпроси дава специално за https://www.classroomtech.bg Александър Ангелов от Център за творческо обучение.

12341557_1010996925629225_5711239904262185259_n

Вотговор на въпрос от анкетните карти “Какви технологии искате въведени във Вашето училище?” ни изненада коментара: “Мотивация и желание у голяма част от колегите!”

Александър: Ама, че технология, нали? Да имаш рецепта, така че да повишиш желанието и мотивацията на целия екип мигновено като с вълшебна пръчка? Не става точно така, но ние сме помислили още преди създаване на семинарите за създаването на една общност, която да може да помогне за повишаване на мотивацията не само с технологии. В Classroomtech.bg ще може да видите цял набор от практики от действащи учители от страната и чужбина, изцяло на български език и безплатно, разбира се, което се надяваме да вдигне мотивацията. Вашата очевидно вече е висока, щом смеете да я оцените и да се сравните с останалите, но тогава защо да не бъдете автор в Classroomtech.bg? Това, което трябва да направите, е да отворите портала, да разгледате какво той предлага и освен информация за Инструменти за привлекателно образование, която имате и на флаш паметите, които раздадохме, ще има и много нови неща. Поставили сме си за цел да имаме ново видео или статия редовно, а Вашите коментари ще покажат дали видеата и статиите имат значение и смисъл и повишават мотивацията. Очакваме Вашето активно участие. Ние заедно трябва да действаме, за да повишаваме мотивацията и на другите. Благодаря!

11036668_1000910316637886_4067257669691367364_n

Kоментар: “До колко технологиите влияят на психическото развитие? Ако в училище ползват интернет технологии 5 часа и вкъщи пак, това как би им се отразило?”

Александър: Да кажем, че тук става въпрос за учители и ученици… Аз съм на 29 години и ползвам интернет 24 часа в денонощието. Това не означава, обаче, че аз съм пред екрана 24 часа и нека това е стартовата точка в този въпрос. Ако в училище ползваш интернет или технологии 5 часа, това не означава, че 5 часа ти стоиш пред един екран на първо място. Това означава, че в който и да е от тези 5 часа ти имаш нужда да намериш информация за каквото и да е, ти може да отвориш устройството, с което разполагаш, да потърсиш информацията и да я използваш в процеса си на учене. Това за мен е да използваш технологиите 5 часа и ако правиш това по никакъв начин негативно не би трябвало да понесеш някакви последствия и да се отрази на твоето развитие. Ако разгледаме технологиите като смисъл на прогреса това все едно означава, че ако ползвам електричество 5 часа в училище и после 5 часа вкъщи това ще се отрази на психологическото ми развитие. Ами, аз ще напредна по-бързо. Ами ако ползвам колелото 5 часа вкъщи и 5 час в училище? А печатната преса? В този смисъл ние сме убедени, че технологиите не са самоцел и използването им не означава да си отдал цялото си внимание. Означава да можеш незабележимо и умно да се довериш на технологията и да ползваш това, което тя ти предоставя, когато ти имаш нужда от него. Със сигурност децата и младежите се развиват с технологии, друг е въпросът обаче, как ние страдаме от това, че не допускаме технологиите в класната стая и какво те смятат по този въпрос. Дали ако имаш 5 часа технологии вкъщи и после 5 часа НЯМАШ технологии в училище това е добре за тяхното развитие. Благодаря за въпроса!

 

Благодарим за въпросите и интереса към технологиите и тяхното ефективно внедряване в образованието!

С уважение:

Екипът на Център за творческо обучение

екип_цто

LEAVE A REPLY