Как да превърнем науката в интерактивно преживяване, което вдъхновява учениците и улеснява преподаването? Отговорът идва с новото образователно решение LEGO Education Science, което беше представено по време на специална работилница в ДГ “Зайчето Куики” в София. Събитието, организирано от Център за творческо обучение и Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България, събра учители и директори от различни детски градини, за да изследват възможностите на иновативното STEM обучение.

Наука чрез преживяване и игра
„Това е естественият начин децата да опознават света и да учат. Въпреки че те не го осъзнават като процес на учене, това е най-близкият до тях метод за придобиване на знания“, сподели Валентина Венкова от Център за творческо обучение. Новият комплект LEGO Education Science е създаден с идеята да ангажира ученици на възраст от 5 до 14 години чрез игрови и интерактивни уроци, които стимулират откривателския дух и уменията за сътрудничество.
Работилницата в ДГ “Зайчето Куики” даде възможност на педагозите да влязат в ролята на своите възпитаници и да преживеят практически STEM урок, фокусиран върху природните науки. Те използваха LEGO тухлички и интерактивни компоненти, за да изследват теми като отглеждането на потомство при птиците, демонстрирайки как конструирането може да бъде мощен инструмент за обучение.
LEGO Education Science: Структура и предимства

Програмата LEGO Education Science се предлага в три различни варианта, адаптирани за различни възрастови групи. Във всеки от тях учениците работят в екипи по четирима, за да изследват, конструират и проектират практически решения на научни проблеми. Програмата включва:
✔ Готови уроци, синхронизирани с учебната програма по науки – включително екология, природни науки и космически изследвания.

✔ Интерактивен хардуер и здрави LEGO тухлички, които насърчават експериментирането и инженерното мислене.
✔ Тествана и доказана ефективност – повече от 3 000 ученици в над 100 класни стаи вече са работили с решенията, а резултатите показват повишена ангажираност и по-добро усвояване на учебния материал.

„Децата винаги се включват с огромно нетърпение. Те изграждат конструкции, идентифицират се с героите в комплектите и преживяват ученето като приключение“, сподели Венкова.
STEM обучението в ранна детска възраст – тенденция или необходимост?
Глобалните тенденции в образованието все повече акцентират върху ученето чрез преживяване. България не прави изключение – STEM обучението в детските градини и началните класове вече не е новост, а необходимост, която подготвя децата за бъдещето. Въвеждането на LEGO Education Science в детските градини е още една стъпка към по-достъпно, ангажиращо и ефективно обучение, което свързва теорията с практиката.
„Този метод вече се внедрява в много градини в страната. Събития като това помагат на педагозите да обменят идеи и да надграждат практиките си, което е ключово за развитието на модерното образование“, добави Валентина Венкова.
Очаквайте LEGO Education Science през август 2025 г.
За всички, които искат да внесат ново измерение в преподаването на науката, новите образователни решения LEGO Education Science ще бъдат достъпни в България през август 2025 г.. За повече информация и заявки, посетете специализираната страница: https://creativekids.cct.bg/lego-education-science/