Науката разпалва любопитството, отваря врати към нови възможности и вдъхновява иновативни решения, които могат да променят света. Но възприемат ли днешните ученици обучението по науки като нещо също толкова вълнуващо и интересно и до каква степен успява да се ангажира вниманието им в класната стая?

Изследването на LEGO® Education „Ниво на ангажираност в класната стая“ от 2024 г. търси отговори на тези въпроси. То е проведено сред над 6 000 администратори, учители, родители и ученици на възраст между 5 и 14 години в САЩ, Великобритания, Германия, Южна Корея и Австралия. Изследването разкрива кои фактори ангажират, вдъхновяват и изграждат увереност у учениците и учителите, като поставя специален фокус върху обучението по науки.

Текущи нива на ангажираност

Само една трета от учителите, родителите и администраторите в изследваните страни смятат, че учениците са ангажирани в учебния процес. Ниската ангажираност често води до повърхностно разбиране на учебния материал, по-ниска успеваемост, отсъствия и поведенчески проблеми.

Източник: Доклад “State of classroom engagement”

Какво кара учениците да бъдат ангажирани?

Изследването разкрива няколко ключови фактора: социалните връзки, сътрудничеството с връстници, игровите елементи и практическите дейности значително повишават ангажираността. Учениците се чувстват най-ангажирани, когато имат възможност да прилагат знанията си в реални ситуации, да решават проблеми и да работят в екип.

Източник: LEGO Education

Практическите дейности не само правят обучението по-интересно, но и повишават увереността на учениците. Изследването сочи, че учениците, които се чувстват уверени в способностите си, са по-мотивирани да учат и постигат по-добри академични резултати.

Ангажираност в обучението по науки

Науката е фундаментална за развитието на аналитичното и критичното мислене, но много ученици я намират за предизвикателна. Въпреки това, близо половината учители по науки в световен мащаб посочват, че техните ученици не са ангажирани с предмета, което показва необходимост от повишаване на интереса към науката.

Източник: Доклад “State of classroom engagement: Science Edition”  

Много ученици смятат, че „науката не е за тях“, защото се чувстват притеснени от спецификата на материала, което води до липса на увереност в научните предмети. Учителите също осъзнават тези предизвикателства – 77% от тях вярват, че учениците изпитват трудности заради сложни концепции и учебно съдържание. Затова търсят ефективни ресурси, които да подпомогнат успеха на всеки ученик.

Практическа наука – ключът към изграждането на ангажираност, любопитство и увереност

Учителите по науки и родителите смятат, че обучението по науки трябва да бъде предимно практическо и интерактивно. И с основателна причина: практическото обучение не само подпомага ангажираността на учениците, развитието на уменията и потенциала им, но и създава истински интерес към науката, като повече ученици споделят, че науките са техният любим предмет.

Източник: Доклад “State of classroom engagement: Science Edition”

Изследването показва, че повече ученици трябва да имат достъп до практическо обучение, а учителите имат желание да го прилагат. Според резултатите, само 55% от учениците редовно получават практическо обучение, което често изисква допълнително време и ресурси от учителите за планиране, осигуряване на консумативи и реализация. От друга страна, 82% от учителите по науки твърдят, че имат нужда от повече начини за преподаване на науката чрез игра и практическо обучение.

Източник: Доклад “State of classroom engagement: Science Edition”

LEGO Education Science: Решението, което прави науката достъпна

За да отговори на тези предизвикателства, LEGO Education представя LEGO Education Science – образователно решение, което използва практически методи за преподаване на науката и я прави разбираема и ангажираща за ученици от 5 до 14 години. Програмата е разработена така, че да осигури гъвкави, игрови и интерактивни уроци, които вдъхновяват учениците и улесняват преподавателите.

Източник: LEGO Education

Лесно за внедряване и ангажиращо от самото начало, то подкрепя учебните цели и резултати. LEGO Education Science отключва моментите на откритие за всички ученици, дава на учителите гъвкавост и подкрепа, и ангажира цялата класна стая чрез практични, съвместни уроци.

Вълнуващи открития за всеки образователен етап

LEGO® Education Science ще се предлага в три варианта, адаптирани за различни възрастови групи, давайки възможност на всяко дете да направи своите вълнуващи научни открития. С помощта на здрави LEGO® тухлички и интерактивен хардуер, екипи от по четирима ученици ще се потопят в света на науката, за да изследват, конструират и проектират уникални практически решения. 

LEGO® Education Science 5-8 години
LEGO® Education Science 8-11 години
LEGO® Education Science 11-14 години

 

 

 

 

 

Готови уроци, синхронизирани с учебната програма

Всяко от трите решения включва безплатни разработени готови уроци, които могат да се приложат директно в класната стая в часовете по науки (околен свят, човек и природа, природни науки, космически науки, екология и още). Благодарение на това, учителите могат да отделят по-малко време в подготовка на уроци и повече време във взаимодействие с учениците

Тествано и доказано в класната стая

Новите решения LEGO® Education Science са тествани от над 3 000 ученици в повече от 100 класни стаи. Резултатите показват висока степен на сътрудничество и ангажираност сред учениците като същевременно учителите споделят, че учениците успешно постигат образователните цели по науки. 

Готови ли сте да ангажирате учениците си с обучение, което поражда любов към науките, насърчава откривателството и уменията за сътрудничество? Очаквайте новите образователни решения от серията LEGO Education Science през август 2025 г. 

За повече информация, посетете нашата специализирана страница на продукта: https://creativekids.cct.bg/lego-education-science/

Цялото изследване “State of classroom engagement” от LEGO Education може да откриете тук.

 

LEAVE A REPLY