Пляс Камера е образователен софтуер, благодарение на който творим стоп-кадър видеа и който ни помага в обучението.

Ето как преподавател Леда Георгиева описва творческия процес в детска градина “Елица” №66, където децата създават нови песни с Пляс камера:

“Аз им показвам картинка, а те казват изречения. Свързвам изреченията в текст и измислям мелодия. Новата песен е интересна, защото е нова, защото е тяхна и защото е обща. Друг начин , който използвам е едно дете интервюира другите деца по дадена тема. Заснемам интервюто. По текста от интервюто създавам песен. Децата заучават песента, а след това правим клип към нея. Децата изрязват и оцветяват картинки по текста на песента, които използваме при заснемане с Пляс камера.”

Представяме Пляс Камера

Да сътворим филм 
с едно плясване на ръцете – Пляс!

Център за творческо обучение споделя с преподаватели от цяла България как да направят своите часове по-интересни, ангажиращи и творчески-ориентирани. Пляс Камера или ClapMotion е приложение на Intellisense, Унгария, подходящ за всички видове уроци и учебни предмети, както и за извънкласни дейности. Чрез Пляс Камера с едно плясване на ръцете задействаме камерата на нашия таблет или компютър и със заснетите поредни кадри ние можем да направим кратко филмче или стоп кадър анимация.

След запознанството с Пляс Камера целият екип на Център за творческо обучение реши да експериментира, създавайки поредица видеа за всякакъв вид оборудване, както и видео как се стига до нашия нов офис, което можете да откриете в следната плейлиста на Център за творческо обучение.

Третото и четвъртото видео са произведение на първото обучение “Създаване на видео уроци с Пляс Камера”, проведено на 5 декември 2015 г. от смесена група преподаватели (снимки вижте тук). Двете песни, свързани със задачата текстът в тях да бъде илюстриран чрез Пляс Камера стоп кадър анимация, са на Константин Кучев и Разходка по луната, с тяхното съгласие.

На важния въпрос как да използваме Пляс Камера, за да превърнем уроците си във видео-уроци, отговорихме на първото по рода си обучение в България: “Създаване на видео уроци с Пляс Камера”. 

На него споделихме с вас как можем да оркестрираме процеса на преподаване и да заснемем филм с педагогическа стойност. Ползите от подобни видео материали са следните:

  • Участва целия клас или група
  • Разделени са в няколко групи – сценаристи, режисьори, монтажисти
  • Урокът е забавен и се редуват интензивно разнообразни дейности
  • Изготвя се реквизит, използва се мултимедия, активират се познания от различни предмети по време на заниманието
  • След ангажиране на децата и младежите в направата на видеата, може да разчитате, че те ще бъдат гледани от тях много пъти заедно с техните близки
  • Видеото преподава съответните знания и децата и младежите учат неусетно.

    

 Идеи за използване на Пляс Камера в учебния процес наблюдавахме в 66 ОДЗ “Елица”, където преподавателят беше подготвил приказката “Дядо вади ряпа”.

По време на внимателно подготвения урок децата заедно с инструкциите на педагога нареждаха картинките от приказката и с плясване на ръцете всички заедно извършваха “магия”, заснемайки съответния кадър. Заедно с интерактивната дъска приказката доби формата на пъзел, който децата решаваха върху интерактивната дъска, след което имаше и лек въпросник, свързан с историята на приказката. Накрая на урока всички успяхме да видим видеото към магическата история, което самите деца сътвориха, а за награда бяха поканени да опитат ряпа, която ги чакаше нарязана върху масите и столчетата, след което имаха творческата задача да оцветят по една ряпа.

IMG_4269

Предизвикателствата на един такъв урок:

Спецификата на Пляс Камера е свързан с оркестриране на шума около нас. Все пак идеята на Пляс Камера е с плясване да заснемаме единичен кадър. Специалният плъзгач ни дава възможност Пляс Камера да улавя много леки шумове тоест, ако плъзгачът е в единия край снимки могат да се правят и с щракване с пръсти и дори с леко потропване с крак. В другия край на възможностите на Пляс Камера е съответно улавянето на кадъра да изисква много силно плясване. Ако се върнем сега към класната стая ние като преподаватели трябва да нагласим плъзгача за звук така, че той да е всъответствие на шума в стаята, било то и незначителен.

Capture

Нашият съвет е да включите децата и учениците в процеса на заснемане чрез разпределяне на роли. Ако децата са по-големи самите те могат да регулират процеса на заснемане и монтиране, което ще Ви изненада със сигурност.

Редуването на дейности е друг прийом, който преподавателят и Пляс Камера могат да въведат неусетно в калсната стая. Рисуване, оцветяване, изрязване, залепяне, подреждане, пляскане, пренареждане, изписване на сценарии, озвучаването на сценария впоследствие, монтаж и следващ монтаж, в който се наслагва музика към клипчето са поредица от дейнсоти, които може да се редуват не в последователност. Тук освен творчество децата и учениците предприемат действия, които могат да са както физически, така и свързани с целеполагане, взимане на конкретни решения и изготвяне на план и проектиране. Не е за подценяване и възпитаването на работата в екип и възпитаване на дух на съдействие.

Ето как преподавател Леда Георгиева описва творческия процес:

“В детска градина “Елица” №66 децата създават нови песни. Ето как става това:

Аз им показвам картинка, а те казват изречения. Свързвам изреченията в текст и измислям мелодия. Новата песен е интересна, защото е нова, защото е тяхна и защото е обща.
Друг начин , който използвам е :

Едно дете интервюира другите деца по дадена тема. Заснемам интервюто. По текста от интервюто създавам песен.
Децата заучават песента, а след това правим клип към нея. Децата изрязват и оцветяват картинки по текста на песента, които използваме при заснемане с Пляс камера.
Новите песни включваме в тържествата и други изяви на децата, а също и в интернет.
Децата израстват с любов към музиката и добиват самочувствие, че са истински творци, а те НАИСТИНА са такива!!!

Ето тук сме качили песента “Приятели”, която създадохме по гореописания начин.”

 

Пляс Камера е лесен за инсталиране и използване софтуерен продукт, с който всеки може да бъде режисьор, сценарист, актьор… Време е за малко въображение и аплодисменти!

  • Урокът се превръща в режисьорска работилница, където децата и учениците рисуват, разказват и създават филмче
  • Пресъздаваме учебния материал по нов и забавен начин
  • Сами създаваме нов вид учебни материали – видео уроци
  • Провокираме интерес и надграждаме придобитите знания чрез свои собствени видеа
  • Насърчаваме работата в екип в класа и групата

 

 

 

 

LEAVE A REPLY